{"id":5418,"date":"2026-10-09T13:09:39","date_gmt":"2026-10-09T11:09:39","guid":{"rendered":"https:\/\/www.timevat.com\/?p=5418"},"modified":"2026-10-09T13:09:39","modified_gmt":"2026-10-09T11:09:39","slug":"nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/","title":{"rendered":"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027"},"content":{"rendered":"<p class=\"wp-block-paragraph\">Fra 1. januar 2027 tr\u00e6der nye regler om elektronisk fakturering i kraft i Norge. Reglerne betyder, at bogf\u00f8ringspligtige virksomheder som udgangspunkt skal udstede elektroniske fakturaer ved B2B-salg, n\u00e5r kunden (selskabets kunde) kan modtage e-faktura.<\/p>\n\n\n\n<p class=\"wp-block-paragraph\">Det er vigtigt for udenlandske virksomheder at v\u00e6re opm\u00e6rksomme p\u00e5, at reglerne ikke kun g\u00e6lder norske selskaber. Udenlandske virksomheder med norsk momsregistrering \u2013 herunder NUF og virksomheder registreret med norsk momsrepr\u00e6sentant \u2013 kan ogs\u00e5 v\u00e6re omfattet.<\/p>\n\n\n\n<p class=\"wp-block-paragraph\">En PDF-faktura er ikke l\u00e6ngere altid tilstr\u00e6kkelig.<\/p>\n\n\n\n<p class=\"wp-block-paragraph\">N\u00e5r reglerne finder anvendelse, skal fakturaen v\u00e6re en struktureret elektronisk faktura, som kundens regnskabssystem kan behandle automatisk. Fra 1. januar 2027 omfatter de godkendte standarder bl.a. EHF og Peppol BIS Billing 3.0.<\/p>\n\n\n\n<p class=\"wp-block-paragraph\">Det betyder, at en almindelig faktura sendt som PDF ikke opfylder kravet, hvis kunden kan modtage elektroniske fakturaer.<\/p>\n\n\n\n<p class=\"wp-block-paragraph\">Frem til 1. januar 2030 er pligten til at sende e-faktura i praksis knyttet til, om den norske kunde kan modtage e-faktura via ELMA\/Peppol-netv\u00e6rket. Fra 2030 udvides reglerne yderligere, s\u00e5 alle bogf\u00f8ringspligtige virksomheder ogs\u00e5 skal kunne modtage elektroniske fakturaer.<\/p>\n\n\n\n<p class=\"wp-block-paragraph\"><strong>Hvad skal I g\u00f8re?<\/strong><\/p>\n\n\n\n<p class=\"wp-block-paragraph\">Har jeres virksomhed norsk momsregistrering og B2B-salg i Norge, b\u00f8r I allerede nu unders\u00f8ge, om jeres nuv\u00e6rende faktureringssystem kan h\u00e5ndtere de nye krav, og om jeres norske kunder kan modtage e-faktura.<\/p>\n\n\n\n<p class=\"wp-block-paragraph\">Kan jeres eksisterende system ikke h\u00e5ndtere norsk e-fakturering, kan TIMEVAT hj\u00e6lpe. Vi kan etablere en l\u00f8sning, hvor jeres norske fakturaer udstedes og leveres i det kr\u00e6vede format, uden at det n\u00f8dvendigvis kr\u00e6ver, at I \u00e6ndrer jeres eksisterende faktureringssystem.<\/p>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"<p>Fra 1. januar 2027 tr\u00e6der nye regler om elektronisk fakturering i kraft i Norge. Reglerne betyder, at bogf\u00f8ringspligtige virksomheder som&#8230;<\/p>","protected":false},"author":2,"featured_media":5419,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"_kad_blocks_custom_css":"","_kad_blocks_head_custom_js":"","_kad_blocks_body_custom_js":"","_kad_blocks_footer_custom_js":"","_kad_post_transparent":"","_kad_post_title":"","_kad_post_layout":"","_kad_post_sidebar_id":"","_kad_post_content_style":"","_kad_post_vertical_padding":"","_kad_post_feature":"","_kad_post_feature_position":"","_kad_post_header":false,"_kad_post_footer":false,"_kad_post_classname":"","footnotes":""},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-5418","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-nyheder"],"yoast_head":"<!-- This site is optimized with the Yoast SEO plugin v28.6 - https:\/\/yoast.com\/product\/yoast-seo-wordpress\/ -->\n<title>Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027 - TIMEVAT<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Bliv klogere p\u00e5 Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.timevat.com\/en\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"en_GB\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027 - TIMEVAT\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Bliv klogere p\u00e5 Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.timevat.com\/en\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"TIMEVAT\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2026-10-09T11:09:39+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/www.timevat.com\/wp-content\/uploads\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"2560\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"1706\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Timevatadmin\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Written by\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Timevatadmin\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Estimated reading time\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"2 minutes\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\\\/\\\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/\"},\"author\":{\"name\":\"Timevatadmin\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/#\\\/schema\\\/person\\\/2513d6bc80e27cb938c37af3ac9dd1f2\"},\"headline\":\"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027\",\"datePublished\":\"2026-10-09T11:09:39+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/\"},\"wordCount\":266,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/#organization\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/wp-content\\\/uploads\\\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg\",\"articleSection\":[\"Nyheder\"],\"inLanguage\":\"en-GB\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/\",\"url\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/\",\"name\":\"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027 - TIMEVAT\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/wp-content\\\/uploads\\\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg\",\"datePublished\":\"2026-10-09T11:09:39+00:00\",\"description\":\"Bliv klogere p\u00e5 Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"en-GB\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"en-GB\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/#primaryimage\",\"url\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/wp-content\\\/uploads\\\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg\",\"contentUrl\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/wp-content\\\/uploads\\\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg\",\"width\":2560,\"height\":1706},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\\\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Hjem\",\"item\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/#website\",\"url\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/\",\"name\":\"TIMEVAT\",\"description\":\"\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"en-GB\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/#organization\",\"name\":\"TIMEVAT A\\\/S\",\"url\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"en-GB\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/#\\\/schema\\\/logo\\\/image\\\/\",\"url\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/wp-content\\\/uploads\\\/TimevatFINALfarveLILLE1.png\",\"contentUrl\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/wp-content\\\/uploads\\\/TimevatFINALfarveLILLE1.png\",\"width\":308,\"height\":60,\"caption\":\"TIMEVAT A\\\/S\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/#\\\/schema\\\/logo\\\/image\\\/\"},\"sameAs\":[\"https:\\\/\\\/www.linkedin.com\\\/company\\\/timevat-a-s\\\/about\\\/\"]},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/#\\\/schema\\\/person\\\/2513d6bc80e27cb938c37af3ac9dd1f2\",\"name\":\"Timevatadmin\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"en-GB\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/secure.gravatar.com\\\/avatar\\\/1c00a3a5a333d436367dcbf1c084e54074947292678a8c89c0fad8b1da3bf3c1?s=96&d=mm&r=g\",\"url\":\"https:\\\/\\\/secure.gravatar.com\\\/avatar\\\/1c00a3a5a333d436367dcbf1c084e54074947292678a8c89c0fad8b1da3bf3c1?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\\\/\\\/secure.gravatar.com\\\/avatar\\\/1c00a3a5a333d436367dcbf1c084e54074947292678a8c89c0fad8b1da3bf3c1?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"Timevatadmin\"},\"url\":\"https:\\\/\\\/www.timevat.com\\\/en\\\/author\\\/timevatadmin\\\/\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027 - TIMEVAT","description":"Bliv klogere p\u00e5 Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/","og_locale":"en_GB","og_type":"article","og_title":"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027 - TIMEVAT","og_description":"Bliv klogere p\u00e5 Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027","og_url":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/","og_site_name":"TIMEVAT","article_published_time":"2026-10-09T11:09:39+00:00","og_image":[{"width":2560,"height":1706,"url":"https:\/\/www.timevat.com\/wp-content\/uploads\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Timevatadmin","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Written by":"Timevatadmin","Estimated reading time":"2 minutes"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/"},"author":{"name":"Timevatadmin","@id":"https:\/\/www.timevat.com\/#\/schema\/person\/2513d6bc80e27cb938c37af3ac9dd1f2"},"headline":"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027","datePublished":"2026-10-09T11:09:39+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/"},"wordCount":266,"publisher":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/#organization"},"image":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/www.timevat.com\/wp-content\/uploads\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg","articleSection":["Nyheder"],"inLanguage":"en-GB"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/","url":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/","name":"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027 - TIMEVAT","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/www.timevat.com\/wp-content\/uploads\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg","datePublished":"2026-10-09T11:09:39+00:00","description":"Bliv klogere p\u00e5 Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/#breadcrumb"},"inLanguage":"en-GB","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"en-GB","@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/#primaryimage","url":"https:\/\/www.timevat.com\/wp-content\/uploads\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg","contentUrl":"https:\/\/www.timevat.com\/wp-content\/uploads\/NO-landsby-og-flag-scaled.jpg","width":2560,"height":1706},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.timevat.com\/nye-krav-til-e-fakturering-i-norge-fra-1-januar-2027\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Hjem","item":"https:\/\/www.timevat.com\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Nye krav til e-fakturering i Norge fra 1. januar 2027"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/www.timevat.com\/#website","url":"https:\/\/www.timevat.com\/","name":"TIMEVAT","description":"","publisher":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/www.timevat.com\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"en-GB"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/www.timevat.com\/#organization","name":"TIMEVAT A\/S","url":"https:\/\/www.timevat.com\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"en-GB","@id":"https:\/\/www.timevat.com\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/www.timevat.com\/wp-content\/uploads\/TimevatFINALfarveLILLE1.png","contentUrl":"https:\/\/www.timevat.com\/wp-content\/uploads\/TimevatFINALfarveLILLE1.png","width":308,"height":60,"caption":"TIMEVAT A\/S"},"image":{"@id":"https:\/\/www.timevat.com\/#\/schema\/logo\/image\/"},"sameAs":["https:\/\/www.linkedin.com\/company\/timevat-a-s\/about\/"]},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/www.timevat.com\/#\/schema\/person\/2513d6bc80e27cb938c37af3ac9dd1f2","name":"Timevatadmin","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"en-GB","@id":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/1c00a3a5a333d436367dcbf1c084e54074947292678a8c89c0fad8b1da3bf3c1?s=96&d=mm&r=g","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/1c00a3a5a333d436367dcbf1c084e54074947292678a8c89c0fad8b1da3bf3c1?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/1c00a3a5a333d436367dcbf1c084e54074947292678a8c89c0fad8b1da3bf3c1?s=96&d=mm&r=g","caption":"Timevatadmin"},"url":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/author\/timevatadmin\/"}]}},"taxonomy_info":{"category":[{"value":4,"label":"Nyheder"}]},"featured_image_src_large":["https:\/\/www.timevat.com\/wp-content\/uploads\/NO-landsby-og-flag-1024x683.jpg",1024,683,true],"author_info":{"display_name":"Timevatadmin","author_link":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/author\/timevatadmin\/"},"comment_info":0,"category_info":[{"term_id":4,"name":"Nyheder","slug":"nyheder","term_group":0,"term_taxonomy_id":4,"taxonomy":"category","description":"","parent":0,"count":79,"filter":"raw","cat_ID":4,"category_count":79,"category_description":"","cat_name":"Nyheder","category_nicename":"nyheder","category_parent":0}],"tag_info":false,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5418","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5418"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5418\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5420,"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5418\/revisions\/5420"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5419"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5418"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5418"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.timevat.com\/en\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5418"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}